Duha Tangram se zapojila do projektu Inkluze v Duze 2012 společnými aktivitami pro studenty z Gymnasia pro nevidomé a slabozraké v Praze 5 – Nových Butovicích a studentkami z Vyšší odborné školy pedagogické z Prahy 6. Navštívili jsme haptickou výstavu v Muzeu hlavního města Prahy, která je zaměřena na románskou a gotickou architekturu. Studenti zde měli velmi dobrou možnost poznat, jak vypadá rotunda, jak věž gotického kostelu či jeho okno.

    Vzhledem k jejich zrakové vadě je tato metoda jedna z mála možností, jak si mohou v této oblasti rozšířít své znalosti a vědomosti.

    Abychom pak spojili tuto teoretickou část s konkrétní praxí, prohlédli jsme si v následujícím týdnu reprezentativní prostory Staroměstké radnice, ale co bylo nanejvýš zajímavé pro všechny, dostali jsme se do podzemních chodeb a sklepů, které vlastně byly v dávné minulosti románské a gotické domy, jejich přízemní části. Zde jsme si mohli přímo sáhnout na románský vchod do bývalého domu a nebo na gotické okno či gotické schody.

    Tato exkurse do minulosti byla pro všechny velmi zajímavá a měla nádech dobrodružnosti. Každou chvíli mohl totiž za zdí vykouknout nějaký kostlivec či jiné strašidlo. Bohužel se to ale nestalo, a tak jsme se rozhodli, že si příště staroměstská strašidla opatříme sami.

    #inkluze #socialnizaclenovani #nevidomý #výstava

    #inkluze #socialnizaclenovani

    Sociální začleňování (inkluze) z pohledu organizací pracujících s dětmi a mládeží je začlenění sociálně nebo zdravotně hendikepovaných dětí a mládeže do volnočasových aktivit pořádaných spolky, oddíly, kluby… apod. Cílem přitom je, aby se stali aktivními a rovnoprávnými členy skupiny. Česká rada dětí a mládeže (ČRDM) toto sociální začleňování podporuje prostřednictvím rozvoje způsobilostí, dovedností a schopností vedoucích, dobrovolníků a dalších spolupracovníků pracovat s dětmi a mládeží se specifickými potřebami v rámci volnočasových aktivit. Vytváří informační prostor pro sdílení zkušeností a předávání informací o aktivitách podporujících inkluzi dětí a mládeže.

    Autoři