Folklorní soubor Jitřenka z Českého Krumlova dostal možnost navštívit Čínu a představit tam české lidové tance a písně.

Dne 15. 7. 2014 jsme se s partou 10 lidí a vedoucí Vlastou vypravili na Letiště Václava Havla do Prahy. Plni očekávání a těšení se na týden plný zážitků, které zažijeme v Číně, jsme nastoupili do letadla směr Curych, Švýcarsko. Po hodinovém letu, který někdo zažil poprvé, jsme v pořádku dorazili a čekali na letišti 6 dlouhých hodin, které jsme strávili jedením, odpočíváním a překládáním anglických textů o tradičních českých svátcích pro prezentaci ostatním zemím. Let do Číny, plný „šikmookých“ lidí a hlavně bláznivých dětí, trval asi 11 hodin. Po příletu do Pekingu v Číně si nás již vyzvedla naše celotýdenní průvodkyně Youn Qui.

16. 7. 2014
    Dětský folklorní soubor Jitřenka z Českého Krumlova v Číně První dojmy z Číny? „Bude pršet, když je na obloze taková mlha nebo je to často ve škole zmiňovaný smog?“ Zjistili jsme, že tu bude 400 studentů z 27 zemí světa. Po rozdání stejných triček, batohů, karet a knížek jsme se ubytovali ve velkých dvoulůžkových pokojích a dopřáli si několik hodin spánku. Přece jen u nás v ČR byla v tu dobu půlnoc. Někdo si spánku dopřál poněkud více a na oběd dorazil později nebo přinejhorším vůbec nedorazil. Jídla i pití bylo dost, a tak jsme byli spokojeni.

17. 7. 2014
    Začínali jsme si zvykat na poměrně pálivá jídla, i když někomu se již dělalo špatně. Dopoledne jsme hráli seznamovací hru Ice-breaking, čili „prolomování ledů“, při níž jsme byli rozděleni do skupin, povídali jsme si a vyměňovali mezi sebou kartičky se jmény a kontakty. Bylo fajn povídat si s lidmi z Maďarska, Egypta, Austrálie, USA, Číny, Nového Zélandu… Odpoledne jsme prezentovali svou zemi. Každý stát měl svůj stánek se suvenýry a typickými věcmi. Také jsme hráli, zpívali a tančili. Od každé země jsme dostali suvenýr, razítka a celé to bylo milé. Po ohromné venkovní večeři jsme vystupovali na Talent show. Za celý den jsme poznali spoustu nových lidí.

18. 7. 2014
    Dětský folklorní soubor Jitřenka z Českého Krumlova v Číně Jedeme na Čínskou zeď!! 400 lidí v modrých trikách a s kartami na krku vyrazilo asi na 3 km dlouhý úsek jinak 5000 km dlouhé Čínské zdi. Každý schod je jinak vysoký, takže jen ty 3 km byly docela makačka. Na zdi jsme strávili 2 hodiny, při nichž jsme stihli vypotit snad 5 litrů vody z těla, a poté jsme se přesunuli do centra Pekingu do „lesa přátelství“, kde každý stát sázel svůj strom. Bylo ale všude bahno, takže po 15 minutách jsme dalších 30 minut čistili boty od bahna. Poté jsme zhlédli tradiční čínskou akrobatickou show. Neuvěřitelný zážitek!

19. 7. 2014
    Dnes jsme navštívili Zakázané město, kde bydlel císař s celou svou rodinou. Je to tam obrovské a pěkné. Strávili jsme zde přibližně hodinu a úplně to stačilo, protože dnes bylo největší vedro a všude byla hromada lidí. Všimla jsem si, že každý den jíme k obědu a k večeři úplně to samé. Kuřecí maso ve sladké medové omáčce nebo osmažené kuře, rýže, hranolky, pálivé nudle, pálivá zelenina… Večer jsme nakupovali, tedy spíše smlouvali s místními obchodníky o sražení ceny. Všem se dařilo. A největší zážitek jsme zažili, když jsme jeli celou noc vlakem z Pekingu do Nanjingu. V každém „kupé“, což vlastně ani nebyla kupé, jen oddělené prostory, bylo 6 postelí. Byly úzké a krátké a celkově tam bylo opravdu málo prostoru. Ve 22:00 se zhaslo a všichni museli spát.

20. 7. 2014
    Dětský folklorní soubor Jitřenka z Českého Krumlova v Číně V 9:00 ráno již jen 200 lidí dorazilo do Nanjingu a poté jsme jeli autobusem do Wuhu. Zbylých 200 lidí jelo do Mongolska. Po ubytování jsme šli na oběd a poté jsme navštívili Youth Palace, což byl zájmový palác pro děti, kde trávily svůj volný čas. Čínská děvčata nás učila typický čínský tanec z opery, poté jsme je učili náš jihočeský tanec, pili jsme čínský čaj a nakonec jsme tančili na podiu pro všechny ostatní. Bylo to naše poslední vystoupení a moc jsme si ho užili.

21. 7. 2014
    Dopoledne návštěva zábavného parku, který jsme měli dopoledne celý zarezervovaný pro sebe. Byli jsme ve strašidelném hradě a na různých představeních a poté jsme šli sami na nějaké atrakce jako například horská dráha nebo volný pád. Poslední cestování, které jsme absolvovali, byla pětihodinová cesta do Shanghaie, kde jsme si prohlídli krásnou Shanghai při noční plavbě lodí. Opravdu krásný zážitek!

22. 7. 2014
    Dětský folklorní soubor Jitřenka z Českého Krumlova v Číně Poslední den! Dopoledne jsme shlédli Shanghai pěkně z výšky z nejvyšší stavby města, a to z televizní věže. Po obědě jsme si užili čínskou atmosféru v uličkách Tianzi Fang, kde jsou tradiční čínské obchůdky a kavárny. A večer byl závěrečný ceremoniál. Každý stát předvedl své poslední vystoupení a nakonec se dlooouho děkovalo a loučili jsme se s lidmi, kteří odjížděli domů. Užili jsme si poslední večer s ostatními studenty.

23. 7. 2014
    Hurááá domů! Letadlo mělo zpoždění a nestihli jsme let z Dánska do Prahy, takže jsme ještě jednu noc strávili na letištním hotelu a do Prahy jsme dorazili 24. 7. 2014 v půl 11 ráno. IN CHINA BE FRIENDS!!!