Druhým tématem, které si mladí lidé sami zvolili jako téma diskuze, je Objektivita a nestrannost médií.

    Na toto téma se v nedávné době objevilo několik diskuzí a článků, které v podstatě potvrzují, na čem se v rámci projektu shodli mladí lidé.
    Stav českých médií, jejich politizace, ale i tristní stav češtiny, to vše jsou témata, ke kterým se mladí lidé vyjádřili.
    Celé stanovisko si již nyní můžete přečíst na webu http://www.kecejmedotoho.cz/tema/objektivita-nestrannost-medii

    Kecejme do toho (www.kecejmedotoho.cz) Téma v rámci projektu Kecejme do toho 5 zaštiťoval docent Petr Žantovský, který se k nestrannosti médií na Závěrečné konferenci vyjádřil takto: „Co bychom my mohli dělat? Usilovat o to, abychom se dovídali věci tak, jak jsou. Motivovat média, aby psala pravdu.“ Pan Žantovský rovněž vyjádřil souhlas se stanoviskem projektu, ve kterém mladí lidé uvádí: „ Média nejsou dle mladých lidí v dnešní době seriózní, důvodem mohou být například scestné informace, pozměněné skutečnosti či zamlčování pravdy.“ A tak zbývá jen na nás, příjemcích informací, abychom hledali pravdu, ověřovali si informace a nepodléhali uměle vytvořeným skandálům.

    Centrum pro mediální studia zveřejnilo informace z výzkumu, podle kterého čím dál více narůstá vliv internetu jako média. Tento závěr koresponduje s tím, na čem se shodli účastníci projektu: „Většina mladých lidí považuje za nejdůvěryhodnější zdroje informací internet, poté noviny a televize. Z internetu mohou čerpat informace především díky pluralitě, která ve větší míře zaručuje nestrannost a pravdivost.“

    Důkazem, že se česká veřejnost o téma zajímá, může být i cyklus Rozprav o českých médiích, které pořádá Institut komunikačních studií a žurnalistiky Univerzity Karlovy v Praze. Na svých stránkách pak uvádějí tento bonmot: „Reagujeme na aktuální mediální témata, která hýbou společností. Dáváme prostor i alternativním či nadčasovým tématům, která nedostávají prostor jinde.“
    Cyklus debat probíhá tento podzim.
    Tématem další připravované Rozpravy je sportovní marketing a bude se konat 26.11. v prostorách FSV UK.
    Více informací najdete na http://rozpravy.fsv.cuni.cz

    Autoři