Ke zdolání maturity z matematiky stačí úroveň konce základní školy, řekla v rozhovoru pro Právo ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Se stavem matematické gramotnosti u žáků není spokojená, i proto by chtěla zajistit výuku v menších skupinách. Také je přesvědčena, že když inkluze dosud školy nerozvrátila, nemůže se to stát ani teď. Učitelům by přidala deset procent.

    Začleňování postižených budí mezi rodiči i učiteli obavy. Kde berete tu jistotu, že inkluze české školství nerozvrátí?
    V běžných školách se postižené děti vzdělávají už od roku 2005. Pokud se české školství nerozvrátilo doposud, tak se nerozvrátí ani teď. Novinka je, že pokud dnes školy nemají podporu odbornou nebo finanční, tak to napravujeme.

    Ale tady je obava, že mnohem víc rodičů se rozhodne dát postižené dítě do běžných škol, a to i do těch, které se inkluzi vyhýbaly a nejsou připravené.
    Rodiče se chovají po těch deset let poměrně předvídatelně. Dá se říct, že v posledních třech letech došlo ke stabilizaci toho, kolik rodičů a v jakých případech volí běžnou školu a kolik volí speciální. Proto nepředpokládám v chování rodičů zásadní změnu.

    Více:
    https://www.novinky.cz/veda-skoly/406887-valachova-desi-me-ze-k-maturite-z-matematiky-staci-devata-trida.html

    #škola #inkluze #integrace #socialnizaclenovani

    #inkluze #socialnizaclenovani

    Sociální začleňování (inkluze) z pohledu organizací pracujících s dětmi a mládeží je začlenění sociálně nebo zdravotně hendikepovaných dětí a mládeže do volnočasových aktivit pořádaných spolky, oddíly, kluby… apod. Cílem přitom je, aby se stali aktivními a rovnoprávnými členy skupiny. Česká rada dětí a mládeže (ČRDM) toto sociální začleňování podporuje prostřednictvím rozvoje způsobilostí, dovedností a schopností vedoucích, dobrovolníků a dalších spolupracovníků pracovat s dětmi a mládeží se specifickými potřebami v rámci volnočasových aktivit. Vytváří informační prostor pro sdílení zkušeností a předávání informací o aktivitách podporujících inkluzi dětí a mládeže.

    Autor