Přečtěte si rozhovor s Čeňkem Pýchou z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) o Historických dílnách – tematických workshopech pro učitele.

    Historické dílny se zaměřují na to, jak zajímavě přistupovat k výuce historie. Podzimní cyklus se právě rozbíhá a bude zakončen 9. 11. dílnou Muzeum – škola – paměť.
    Další informace o Historických dílnách najdete na:
    http://www.dejepis21.cz/historicke-dilny

    Jak koncept historických dílen vznikl? Na jejich obsahu se podílejí studenti magisterského a doktorandského studia historie, vyšla iniciativa přímo od nich?

    Historické dílny vznikly jako doprovodný program k mezinárodní konferenci Škola vs. paměť, kterou pořádaly Ústav pro studium totalitních režimů, Filozofická fakulta UK a Ministerstvo školství v říjnu 2014. Ideou konference bylo propojit akademické prostředí, jež se zabývá problematikou historické paměti a didaktiky dějepisu s praktickou školní výukou. Doprovodný program měl učitele aktivně zapojit, fakulta dala k dispozici tým studentů a doktorandů, z něhož vykrystalizovala představa o workshopech, jež jsou základem současných Historických dílen…

    Celý rozhovor najdete zde:
    http://www.eduin.cz/clanky/kde-lezi-hranice-mozneho-ve-vyuce-dejepisu/

    Ústav pro studium totalitních režimů opět připravil v prvním pololetí školního roku 2016/2017 také řadu metodických seminářů, ať už v Praze, či v regionech. Všechny semináře jsou zdarma a mají akreditaci MŠMT v systému dalšího vzdělávání.

    http://www.dejepis21.cz/seminare

    Historické dílny jsou sérií workshopů, jež si kladou za cíl vytvořit kreativní dialog mezi učiteli, studenty a dalšími zájemci o výuku minulosti. Dílny se zaměřují na aktuální historickou paměť a promýšlejí její možné zapojení do dějepisné výuky.

    Další informace o Historických dílnách najdete na:
    http://www.dejepis21.cz/historicke-dilny

    http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/ustr-pro-ucitele-pripravil-radu-podzimnich-metodickych-seminaru-a-dilen/

    Autoři