pozadi
.
hlavička ADAM.cz ČRDM
RUBRIKA: myslím si

     QR kód této stránky ->

Co si myslí Jiří Drahoš a Miloš Zeman o Vzdělávání přede-vším

Autor: Tisková zpráva - EDUin | zařazeno: 25. 1. 2018 | přečteno 3893

EDUin oslovil oba prezidentské kandidáty a požádal je o komentář ke strategickému dokumentu Vzdělávání přede-vším, který shrnuje, co je třeba udělat v příštích čtyřech letech.

EDUin -k tiskové zprávě o Vzdelávání přede-vším

Praha, 25. ledna – EDUin, společně s dalšími 17 organizacemi, které se orientují na oblast vzdělávání, připravil strategický dokument shrnující hlavní priority vzdělávací politiky pro další sněmovní období. Poté, co byl konzultován s politiky nově zvolených parlamentních stran, jsme o stanovisko požádali i oba kandidáty druhého kola prezidentských voleb. Zveřejňujeme stanovisko Jiřího Drahoše. Miloš Zeman a jeho tým na výzvu nereagovali.

Strategický dokument Vzdělávání přede-vším se snaží pojmenovat ty body vzdělávací politiky, na něž by bylo vhodné se v příštích čtyřech letech soustředit. Zároveň jde o opatření, na nichž by se mohly shodnout všechny politické strany v současné Poslanecké sněmovně.

Dokument obsahuje tři hlavní body:

• Usilujme o zvýšení podpory ředitelů a učitelů, zlepšíme tím kvalitu vzdělávání
• Je zdravé zachovat to, co je v současné škol dobré a přidat inovace
• Je nezbytně nutné vystupovat aktivně proti opatřením, která situaci zhoršují

Celý dokument, kde jsou jednotlivé body a možnosti jejich realizace upřesněny, si přečtěte ZDE.

O stanovisko k tomuto materiálu jsme požádali oba kandidáty. Jiří Drahoš odpověděl:

Iniciativa EDUin poukazuje na řadu významných problémů českého regionálního školství. Namnoze je také považuji za velké problémy ČR. Jde mimo jiné o ostudně nízkou úroveň platů pedagogických pracovníků, neúměrnou obtížnost vstupu kvalitních lidí do učitelské profese a rezervy ve výchově žáků k odpovědnosti, demokratickým a humanitním hodnotám. Z navrhovaných kroků EDUin se kromě dosažení a udržení důstojných platů učitelů určitě hlásím a jako prezident budu hlásit k potřebě pečlivých analýz dopadů zamýšlených a přijatých změn zákonů na reálný život ve školách.
Nedomyšlených, zbrklých nebo až zpackaných změn byla totiž ve školství celá řada. Bohužel to velmi vyhloubilo příkopy nedůvěry mezi společností, pedagogickou komunitou a politicko-úřední sférou. Jako prezident se svými odborným týmem budu určitě pozorně sledovat přípravu reforem ve školství. Budeme pečlivě studovat zprávy o hodnocení dopadů navrhované regulace, které je povinno předkládat každé ministerstvo. Bohužel to od nich dosud moc nikdo nechtěl. A dosavadní prezident a jeho sbor neviditelných poradců na školství možná ani nevědí, že něco takového existuje. Součástí přípravy reforem je v moderních západních zemích jejich poctivá veřejná konzultace. Na jejich iniciaci a podporu bych chtěl s autoritou prezidenta a akademika přispívat. Umět si v oblasti školství a vzdělávání názory vyříkat a najít rozumný konsensus je totiž pro českou společnost podmínkou, aby mohla začít konečně směrovat kupředu, a ne ode zdi ke zdi, jak tomu dosud často ve školství bylo.

Olga Žáková, koordinátorka kampaně Vzdělávání přede-vším, řekla: „Pro větší efektivitu vzdělávací politiky je nutné, aby se politické strany dohodly na dlouhodobých cílech. Ke sjednání tohoto konsensu by bylo mimořádně užitečné, kdyby se tématu vzdělávání začal kvalifikovaně věnovat i prezident. Odpověď Jiřího Drahoše považujeme v tomto směru za nadějnou. Za zvlášť důležitou považujeme pasáž, která zdůrazňuje důležitost veřejných konzultací a nutnost kontrolovat reálné dopady navržených regulací. To se zatím neděje. Typickým příkladem je současné zavedení dvou zcela protichůdných opatření – jednotných přijímaček na střední školy a podpory inkluze. Takovým krokům, které si navzájem podrážejí nohy, bychom se měli v budoucnosti vyhnout.“

Na tvorbě strategického dokumentu Vzdělávání přede-vším, a zejména na roli neformálního vzdělávání, se podílela také Česká rada dětí a mládeže.

http://www.eduin.cz/tiskove-zpravy/tiskova-zprava-co-si-mysli-jiri-drahos-a-milos-zeman-o-vzdelavani-prede-vsim/



Související články:
Výzva školám - 16.10.2019
Sedmý ročník EDUíny – ceny za inovace ve vzdělávání - 10.10.2019
Každých čtrnáct dní vymře jeden jazyk - 04.10.2019
dTest: Studenti práv poměří své argumentační schopnosti v simulovaném soudním sporu - 12.09.2019
Do školních lavic prvních tříd zamíří přes 100.000 dětí. Pětina z nich měla odklad - 01.09.2019
Jak staré děti už mohou chodit do školy samy? Jde i o to kudy - 30.08.2019
Waldorf 100: Learn to Change the World – Učme se proměňovat svět
2. část
- 23.08.2019
Waldorf 100: Learn to Change the World – Učme se proměňovat svět
1. část
- 22.08.2019
Čeští studenti slaví mezinárodní úspěch s vlastní formulí. V kategorii akcelerace byli první - 01.08.2019
Vzdělávání jako hlavní téma - 17.07.2019
Vzdělávání jako hlavní téma - 14.07.2019
Nositel Nobelovy ceny ocenil české studenty za výzkum v léčbě rakoviny i epilepsie - 09.07.2019
Vláda podpořila zpřístupnění učitelské profese nepedagogům. Do tří let si mají doplnit vzdělání - 03.07.2019
Povinná školní docházka oslavila letos 150 let. Má za sebou mnoho proměn - 01.07.2019
Od září může chybět kolem šesti tisíc učitelů - 30.06.2019
Prázdniny a organizace školního roku 2020/2021 - 28.06.2019
Základní vzdělání nedokončí ročně kolem pěti tisíc dětí - 24.06.2019
Zástupci středoškoláků chtějí zastavit povinnou maturitu z matematiky - 17.06.2019
Praha hostí oslavy 100 let waldorfské pedagogiky - 15.06.2019
Konference „Učíme se pro život či pro přijímací řízení?“ - 12.06.2019
Děti by se neměly ve škole hlásit, říká Martin Roman - 29.05.2019
Mají po maturitě a chtějí pracovat a vydělávat. Ale po svém - 16.05.2019
Děti do pěti let by neměly sedět u obrazovek déle než hodinu, varuje WHO - 02.05.2019
Čeští školáci tráví nad domácími úkoly méně času než ti v zahraničí, ukázala studie - 23.04.2019
EDUMÁNIE poprvé v Pelhřimově 27. dubna 2019 - 16.04.2019
Víceleté gymnázium chtějí pro své dítě hlavně vysokoškoláci, ukázal průzkum - 15.04.2019
Velký test školáků. Děti číst umějí, ani jedničkáři však textu nerozumí - 06.03.2019
Třídní? Nikdo je dělat nechce - 25.02.2019
Tělocvik děti nebaví a pohybová gramotnost klesá. V čem je problém? - 23.02.2019
Jak to, že se jim v tom Finsku tak daří? Kouzlo zní: důvěra - 09.02.2019
Do škol by se mohli vrátit učitelé bez pedagogického vzdělání - 04.02.2019
Pražský veletrh představí možnosti pomaturitního vzdělávání - 22.01.2019
Kantoři i žáci jsou zahlceni, burcuje inspekce - 10.01.2019
Živý betlém ve Žďáře nad Sázavou - 27.12.2018
Pouhé zúžení obsahu učiva na modernizaci výuky nestačí, tvrdí vzdělávací organizace - 21.12.2018
V naší škole se děti různého věku vzdělávají společně - 02.12.2018
České děti: Jak jsme na tom? A znáte Úmluvu? - 27.11.2018
Vánoční prázdniny 2018 - 25.11.2018
Tradiční veletrh pražských středních škol potrvá do soboty 24. listopadu - 24.11.2018
Začal Gaudeamus Brno 2018 - největší veletrh vzdělávání u nás - 23.10.2018
Co znamená gramotnost a jak s ní pracovat ve školách - 21.10.2018
Učitelům že se přidává? Ano, hlavně práce, upozorňuje prezident učitelského spolku - 20.10.2018
Problémovým dětem pomáhá ve školách 17 700 asistentů - 19.10.2018
Jak naučit děti hospodařit s penězi? S novou hrou Obchod od Albi si to procvičí - 16.09.2018
Lesní školka? Najdi deset rozdílů! - 12.09.2018
Žáci z celé Prahy se chystají na nové programy u Pražského Jezulátka - 08.09.2018
Poprvé do školky a školy? Podporujte radostné očekávání, radí dětský psycholog - 29.08.2018
Středoškoláci z Česka uspěli i na fyzikální olympiádě - 06.08.2018
Jarní prázdniny 2019 - 30.07.2018
Na více než stovce škol začaly Týdny mediálního vzdělávání - 23.05.2018
Nová kampaň prosazuje bezpečné pěší cesty do školy - 22.05.2018
Opravdu? Druhý ročník Týdnů mediálního vzdělávání - 14.05.2018
Čeští středoškoláci zvítězili v evropské přírodovědné soutěži - 11.05.2018
V dubnu proběhne speciální veletrh práce pro mladé z dětských domovů - 10.04.2018
Školní rok 2018/2019 a podzimní prázdniny - 28.03.2018
Škola má právo žákům zadávat povinné domácí úkoly, upozorňuje inspekce - 14.03.2018
Ministerstvo brání vzniku nových soukromých škol, rodiče podali žalobu - 08.03.2018
Učitel naživo - 04.03.2018
Jak vypadá budoucnost českého školství? - 26.02.2018
Multikulti workshopy pro české školy - 19.02.2018
Ve školách učí bývalí šprti, říká zakladatel americké školy v Česku - 05.02.2018
Alternativní školy děti mění. Opravdu se učí a nesnaží se jen zavděčit - 04.02.2018
Dětem nestačí jen předčítat. Příběhy je musíme naučit vnímat a přemýšlet o nich - 20.01.2018
Někteří rodiče předškoláků vnímají ověřování jako obtíž a o jeho závěr ani nemají zájem - 13.01.2018
Na socializaci předškoláků pouhý jeden rok nestačí (Týdeník školství) - 11.01.2018


vytisknout článek | přidat na Facebook Facebook | pridej.cz


Nejčtenější články za posledních 7 dnů
Nejsledovanější příspěvky rubriky video - audio za posledních 30 dnů
.

Aktuální téma: #20letCRDM

· #100letrepubliky · #kamchodit · #sbirame · #72hodin · #tabory · #radyanavody · #foglar · #natabore · #dobrovolnici · #eyca #eyca_cz · #vanoce · #čtenářství · #zlatyamos · #hryahlavolamy


Představujeme
Stará škola na Bambiriádě 2013 - děti si mohly vyzkoušet, jak to chodilo za jejich praprarodičů (foto Michala K. Rocmanová)
Výzva školám
16. 10. 2019


Mezinárodní


Pozvánky


Rozhovory





MŠMT Anopress IT České Tábory.cz Borovice.cz - Informační centrum pro dětsku rekreaci, tábory, cestování skupin a volný čas. Strukturovaný dialog s mládeží
© 2019 ČRDM | Senovážné nám. 24, Praha 1 | Kontakty | Mapa stránek | ADAM.cz na Facebooku / ADAM.cz na Twitteru / RSS ADAM.cz / ATOM ADAM.cz
Přebírání obsahu ADAM.cz. Provozuje redakční centrum ČRDM za podpory MŠMT | Tento web byl vytvořen pomocí phpRS. PDA Mapa stránek Hlavní strana Klávesové zkratky na tomto webu Na obsah stránky

--> --> --> Google+