Hned několik desítek časopisů soutěžilo o prvenství v právě ukončeném jedenáctém ročníku studentské soutěže Spotřeba pro život.

    Studenti měli za úkol vytvořit vzorové číslo spotřebitelského časopisu. Museli přitom prokázat své znalosti o právech a povinnostech spotřebitelů vůči poskytovatelům poštovních či přepravních služeb. Vítězné týmy studentů budou mít možnost seznámit se s tím, co vše se musí odehrát, aby lidem mohla být zásilka doručena.

    Zpracování soutěžních časopisů bylo nápadité (foto dTest)Zpracování soutěžních časopisů bylo velmi nápadité a kvalitní, odborná porota přesto musela určit jasné pořadí vítězů. „Na společném prvním a druhém místě se umístili studenti Střední odborné školy Drtinova z Prahy 5 s časopisem BUSINESS a studenti Gymnázia, střední odborné školy a vyšší odborné školy z Ledče nad Sázavou s časopisem Ovšem!. Ze třetího místa se mohou radovat studenti z Albrechtovy střední školy z Českého Těšína s časopisem Zabalíte, doručíme,“ vyhlásil vítěznou trojici Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

    Vítězové soutěže (foto dTest)Všechny tři kolektivy obdrží spolu se svými pedagogy jako cenu exkurzi do největší české třídírny balíků a vysoce specializovaného pracoviště pro příjem tísňového volání. Další dva soutěžní kolektivy v pořadí se mohou těšit na věcné ceny. Na čtvrtém místě se umístili studenti ze Střední školy služeb a podnikání z Ostravy-Poruby (časopis POST BOX) a na pátém místě pak studenti ze Střední odborné školy a gymnázia ze Starého Města (časopis POST NEWS).

    „V letošním ročníku soutěže museli studenti časopisy postavit hlavně na příbězích spotřebitelů, kteří řešili třeba to, na koho se obrátit v případě, že doma otevřeli dlouho očekávaný balíček a zjistili, že zakoupené hrníčky jsou potlučené či nový mobilní telefon má prasklý displej. Mohli také vytvořit anketu k dané problematice, a to nejen mezi svými spolužáky,“ uvádí Lukáš Zelený.

    Fiktivní spotřebitelé řešili třeba to, na koho se obrátit v případě, že doma otevřeli dlouho očekávaný balíček a zjistili, že zakoupené zboží je vadné (foto dTest)Soutěž Spotřeba pro život vyhlašuje největší česká spotřebitelská organizace dTest pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, Českého telekomunikačního úřadu a poslankyně Evropského parlamentu Olgy Sehnalové. Je každoročně vypsána pro žáky středních škol a odborných učilišť, ale mohou se jí účastnit samostatně i studenti a žáci zapojení do různých forem mimoškolských odborných aktivit. Každý soutěžní kolektiv reprezentuje tříčlenný redakční tým a koordinátor z řad dospělých. Každá škola, jejíž studenti se do soutěže zapojili, obdrží navíc zdarma předplatné tištěné verze časopisu dTest pro následující školní rok.

    Více informací o soutěži najdete na www.spotrebaprozivot.cz.


    dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
    Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů, a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.


     

    Autor