Vzdělávací centrum TEREZA dlouhodobě propaguje pobyt dětí venku, učení v přírodě a objevování přírody dětmi. Připravuje a vydává k tomu pracovní materiály, příručky i inspiraci na webech.

    Vzdělávací centrum TEREZA dlouhodobě propaguje pobyt dětí venku a učení v přírodě

    I v dnešní koronavirové době a při chystající se uzavírce škol z důvodu zbrždění pandemie nemusíte sedět s dětmi doma. JDĚTE VEN! Učte se s dětmi venku. Je to zábavnější a budete na čerstvém vzduchu.

    7 DŮVODŮ, PROČ UČIT VENKU

    1. Děti učení venku baví
    Učení venku je názorné, třírozměrné a pestré. Přináší mnoho nových podnětů nejen pro naše smysly, ale i pro naše myšlení.

    2. Zvyšuje zájem o učení
    Spojení se skutečným světem přináší pocit smysluplnosti učení. Roste pocit uspokojení z vlastního učení. Snižuje se počet absencí.

    3. Zlepšuje vzdělávací výsledky
    Co se naučíme skrze zážitky venku, se v mozku ukládá hlouběji a snadněji se vybavuje. Kontakt s přírodou zlepšuje pozornost a soustředění.

    4. Podporuje zdraví dětí
    Pobyt a pohyb venku snižuje nadváhu a obezitu, zlepšuje fungování imunitního systému a snižuje počet nemocí.

    5. Děti i učitelé jsou spokojenější
    Kontakt s přírodou významně přispívá k duševnímu zdraví a pohodě. Snižuje stres, úzkosti a deprese.

    6. Posiluje vztahy mezi dětmi i s učiteli
    Venku děti rozvíjí nejen své znalosti, ale současně i emoční a sociální inteligenci. Snižují se důvody ke vzniku agresivity a násilí.

    7. Učit venku je přirozené
    Děti se učily venku více než 99 % lidské historie. Jsou na to připravené.

    TIPY, JAK UČIT VENKU
    Materiálů a pracovních listů k učení venku vzniká již celá řada. Můžete se zapojit do dlouhodobého projektu Les ve škole, kde jsou připravené metodiky pro každý ročník celé ZŠ. Nebo si vyberte aktivity pro jednotlivé předměty a témata a čerpejte z nápadů iniciativy UČÍME SE VENKU. Pro menší děti s rodiči je tu program JDĚTE VEN.

    A co na učení venku říkají učitelé?

    „Ve volné přírodě jsou děti mnohem bezprostřednější a mohou více projevit své osobnostní rysy. Navíc spojujeme výuku s praxí a např. živá ještěrka v lese je stokrát zajímavější než na obrázku.“ Jana Vejmelková, ZŠ Fantova Kaplice

    „Jsme přesvědčeni, že prolínání výuky a projektu Les ve škole je obrovskou příležitostí propojit mnoho předmětů. Rády pracujeme s dětmi mimo školní budovu – užily jsme si to.“
    Andrea Hendrichová, ZŠP Roudnice nad Labem

    Vzdělávací centrum TEREZA www.terezanet.cz

    Autor