S odborníkem na vzdělávání a mediálním teoretikem BOHUMILEM KARTOUSEM hovoříme o regulaci maturitních oborů, vzorech, kterými bychom se mohli ve vzdělávání inspirovat, i o plánovaných změnách v českém školství.

    Podle zahraničních šetření se české děti v průměru učí dobře, ale ze všech 36 zkoumaných zemí se čeští žáci těší do školy nejméně. Je to výjimečné, nebo je podobná situace i v dalších zemích?

    Korelace mezi úspěchem ve vzdělávání a těšením se do školy není příliš běžná. Když vezmeme státy jako Japonsko a Čína nebo celý asijský vzdělávací systém, kde je zvykem děti odmalička zatěžovat velkou zodpovědností a řadou úkolů, zjistíme, že jejich vztah ke škole není taky nijak zásadně dobrý. Je na ně totiž vyvíjen vysoký tlak. Obecně systémy s velkou lidnatostí mají vysoké konkurenční prostředí a snaha docílit dobrého vzdělání vede k tomu, že jsou děti schopny výrazně investovat čas, vůli a energii do vzdělávání, protože…

    Článek si můžete dočíst zde:

    https://sedmagenerace.cz/otraveny-ucitel-jeste-nikoho-nic-nenaucil/