Dětem nestačí jen předčítat. Příběhy je musíme naučit vnímat a přemýšlet o nich

| Autor: redakce | Rubrika: PŘEČTĚTE SI | Vydáno dne: 20. 1. 2018 |

Předčítání s porozuměním je aktivita podporující čtenářskou pregramotnost. Je to interaktivní proces, při kterém je potřeba posluchače vtáhnout do děje.

Dítě by mělo mít prostor pro vlastní komentář k obrázkům, mělo by se naučit odpovídat na otázky týkající se textu, interpretovat děj a formulovat svůj vlastní názor. Pokud se děti naučí poslouchat, slyšet, vnímat a přemýšlet, pak budou mít dobrý základ dovednosti učit se.

Odborníci se shodují na tom, že nebudeme-li při předčítání věnovat pozornost rozvoji dovednosti porozumění, pak je to jako bychom dětem žádnou knihu nepřečetli.

Článek si můžete dočíst zde:

https://www.edulabcr.cz/novinky/detem-nestaci-jen-predcitat-pribehy-je-musime-naucit-vnimat-a-premyslet-o-nich


ADAM.CZ (www.adam.cz.cz) - zpravodajský a informační servis sdružení dětí a mládeže
Adresa článku: http://www.adam.cz/clanek-2018010029-detem-nestaci-jen-predcitat-pribehy-je-musime-naucit-vnimat-a-premyslet-o-nich.html

Kliknutím Vytisknout tuto stránku