Krizová linka EDA nově nabídne pomoc lidem, kteří mají obavy o své zdraví

| Autor: - EDA cz, z. ú. – Evelyna Kulíšková | Rubrika: ostatní | Zdroj: -maj-, Vydáno dne: 28. 1. 2021 |

Článek k tématu koronaviru | Trojrozměrný model coronaviru SARS-CoV-2 (autor: CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAM; volné dílo - https://commons.wikimedia.org)Nemocní koronavirem nebo lidé, kteří se v době pandemie obávají o své zdraví.

EDA chce nově oslovit lidi, kteří řeší podobné potíže jako rodiče dětí s postižením – izolaci, stigmatizaci, zdravotní, sociální a ekonomické potíže (ilustrační foto DariuszSankowski, Pixabay)

Také oni se nově mohou obracet na konzultanty bezplatné krizové Linky EDA. Ta původně vznikla jako linka důvěry pro rodiče dětí s postižením nebo po těžkých úrazech. Nyní ale rozšiřuje svoji cílovou skupinu volajících právě o téma zdraví v ohrožení.

„Nově chceme oslovit klienty, kteří řeší často velmi podobné potíže jako rodiče dětí s postižením – izolaci, stigmatizaci, zdravotní, sociální a ekonomické potíže. Chceme nabídnout své zkušenosti a volnou kapacitu i klientům zasaženým koronavirem a dalšími nemocemi. O rozšíření uvažujeme už delší dobu a současná situace naše rozhodnutí jen potvrdila,“ vysvětluje vedoucí krizové Linky EDA Andrea Nondková.

Její slova dokládá i statistika. Počet hovorů a chatů na krizovou Linku EDA loni vzrostl oproti předchozímu roku zhruba o třetinu. Zatímco za 12 měsíců roku 2019 konzultanti Linky EDA řešili 699 hovorů a chatů, loni to bylo 1062. Průměrného ročního počtu konzultací tak linka loni dosáhla již ke konci letních prázdnin.

„Doufáme, že rozšíření krizové Linky EDA pomůže volajícím najít účinnou pomoc a radu v době, kdy jsou ostatní bezplatné linky plně vytížené. V době jarního nouzového stavu se na naši linku obraceli například senioři, pro které bylo zejména těžké se v nové situaci zorientovat,“ dodává Petra Mžourková, ředitelka organizace EDA cz, z.ú., která krizovou Linku EDA provozuje.

Krizová Linka EDA zahájila provoz v roce 2015 jako bezplatná linka důvěry pro pečující o dítě s postižením, vážnou diagnózou či po úrazu. Své služby klientům z celé ČR poskytuje prostřednictvím telefonu a chatu. Je možné využít také službu e-mailového poradenství. Každý pracovní den od 9 do 15 hodin jsou konzutanti k dispozici na telefonním čísle 800 40 50 60 a na chatu pod odkazem na webu EDY.


Nezisková organizace EDA cz, z. ú. vznikla v roce 1990. Letos tedy slaví už 31 let práce pro rodiny dětí se zrakovým a kombinovaným postižením či ohrožením vývoje v raném věku. Poskytuje odbornou sociální službu rané péče včetně sociálního poradenství a psychické opory rodinám ve čtyřech krajích České republiky – na území Hl. města Prahy, Středočeského, Pardubického a části Ústeckého kraje. Služby rané péče jsou poskytovány v domácím prostředí rodiny, kde se dítě cítí nejlépe.
EDA provozuje také Speciálně pedagogické centrum. Je to školské poradenské zařízení, které bylo založeno v roce 2015 s úmyslem zkvalitnit podporu dětí s postižením zraku v mateřských, základních a středních školách.
Organizace je členem ARPČR (Asociace rané péče České republiky) a AVPO (Asociace veřejně prospěšných organizací). Od roku 2015 je rovněž držitelem značky „Spolehlivá veřejně prospěšná organizace“. Více podrobností najdete na  www.eda.cz .


#koronavirus


ADAM.CZ (www.adam.cz.cz) - zpravodajský a informační servis sdružení dětí a mládeže
Adresa článku: http://www.adam.cz/clanek-2021010059-krizova-linka-eda-nove-nabidne-pomoc-lidem-kteri-maji-obavy-o-sve-zdravi.html

Kliknutím Vytisknout tuto stránku