„Je to náš třídní učitel, ale máme ho rádi všichni ve škole. A někdy nám dává i volno a hodně zábavné jsou s ním výlety,“ popsala Novinkám jedna ze Simonových žaček Eliška „Hodiny s ním jsou hodně originální, hodně zábavné a vždycky to pojme nějak zajímavě. Hodně nás ty hodiny baví a rychleji si to zapamatujeme,“ přiblížila její kamarádka, shodou náhod rovněž Eliška.

     Ve čtyřkolovém utkání stanuli vedle Simona ještě Libor Mitana ze ZŠ Němčice nad Hanou, Eliška Nováková z českobudějovické ZŠ Máj 1, Zuzana Oulíková ze ZŠ a Gymnázia Square v Praze 4, Adéla Popelková ze SPŠ stavební Josefa Gočára ze stejné městské části a Michaela Sůvová ze ZŠ Rajhradice.

    Dominik Simon se v prvním kole představil formou rapu, úspěchy sklízel při pantomimickém ztvárnění povolání a pobavila i scénka s žáky, v níž chlapci při prezentaci v hodině dějepisu všechno popletli.

    Náročnou disciplínu, kdy mají učitelé během minuty naučit publikum něco, co už nikdy nezapomenou, pojal svérázně: „Otočte se k člověku vedle vás a popřejte mu hezký den. A teď si ještě poděkujte. A všichni si teď budete pamatovat, jak je důležité chovat se k sobě hezky.“ Dětské publikum pokyny s nadšením naplnilo.

    Kromě nejvyššího korunky pro svého kantora a zážitků vyhrála třída zájezd do dánského Legolandu.

    Dětský Ámos na beton

    V online hlasování, které pořádá ČT Déčko, vyhrál Ámose sympaťáka hanácký učitel Libor Mitana, který třeba během svého minutového vstupu vysvětloval poměr velikosti Slunce k Zemi příměrem s nafukovacím plážovým balonem, který držel v levici, ke kuličce hrášku vylovené z kapsy.

    Vítězství bylo těsné. Do hlasování se zapojilo na patnáct tisíc diváků a o výhře rozhodlo 25 hlasů navíc.

    Dětského Ámose, o němž rozhodla dětská porota poskládaná ze zástupců zúčastněných tříd, vyhrála Adéla Popelková, která zaujala například prezentací betonu coby různorodé hmoty, která může mít podobu od svítící po průsvitnou. Atmosféru uměli rozproudit také její žáci ladění v metalovém duchu, kteří roztančili publikum i při tradiční ámosovské hymně. „Popi, Popi, Popi!“ rezonovalo sálem při dílčí korunovaci.

    Eliška Nováková si zase vysloužila titul Ámos ČT EDU za využívání digitálních technologií ve výuce.

    Ředitel ankety a školský ombudsman Ladislav Hrzal tradičně vzdal hold všem, kteří se do soutěže zapojili. „Vítězové jsou všichni, protože získali nejvyšší ocenění od svých žáků, když je sem přihlásili,“ řekl.

    Autor