Výchova

Obrazovky televizí a tabletů rozmazlily (některé) děti do té míry, že už stěží rozumějí obsahu toliko vyprávěného děje – třeba pohádky. „Pro většinu dnešních rodičů to býval běžný způsob školní výuky: učitel nahlas přednesl kus textu a žáci si ho přepsali do sešitů. Dnešní děti toho ale schopny nejsou. Až pětina z nich pouze mluvený projev vůbec nedokáže vnímat,“ napsal server Aktuálně.cz. S odvoláním na vyjádření odborníků uvedl, že počítače a tablety by proto měly alespoň na dvacet minut denně nahradit knihy.

Záškoláctví, neschopnost dítěte akceptovat autoritu, ale i drobná kriminalita či experimentování s návykovými látkami… Problémů, s nimiž se bezradní rodiče v Moravskoslezském kraji obracejí na tzv. hodinové vychovatele, je jistě víc – tyto jsou však nejčastější. O novém druhu podnikání spjatém s výchovou problémových dětí píše zpravodajský server Novinky.cz.

Prázdniny se chýlí ke konci a s nimi končí i rozvolněný časový režim, kdy děti ponocovaly a pozdě vstávaly. V rámci prevence rozladěnosti vyvolané spánkovým deficitem je tedy dobré v posledních prázdninových dnech děti postupně přibližovat ke školnímu režimu.

Návody najdete na:
http://www.novinky.cz/zena/deti/311359-jak-zvladnout-v-pohode-prechod-mezi-prazdninami-a-zacatkem-skoly.html

Princezna, skřítci, obři. Správně vyslovit tato slova z říše pohádek je pro stále více předškoláků nesplnitelným úkolem. Nezvládnutí hlásek r, ř, s a š, ale i další vady řeči bývají stále častějším důvodem odložení školní docházky. Situace se podle logopedů rok od roku zhoršuje.

Podle logopedů se situace zhoršila v posledních dvou desetiletích, kdy se rodiče kvůli podnikání dětem méně věnují. Ani hry s kamarády na hřištích, kde by si mohly komunikaci zdokonalovat, už nejsou tak časté. Řečový vývoj přitom končí v sedmi letech a čím později se začne s nápravou, tím hůře se defekty odbourávají.

Celý článek:
http://www.denik.cz/z_domova/strc-prst-skrz-krk-pro-predskolaky-problem-neumeji-mluvit-20130628-2p3s.html