V nynější „postfaktické“ době, kdy pravdu porážejí emocionálně zajímavější dezinformace, je všechno to, co se žáci naučí v hodinách mediální výchovy, čím dál naléhavější. Ve svém obsažném článku pro server Aktuálně.cz se danému tématu věnují redaktorky Zuzana Hronová a Michaela Endrštová. Píší v něm dále například toto:


    „Uděláme si takový experiment. Bude trvat dva měsíce, budete se mu věnovat průběžně ve volném čase,“ začíná Michal Kaderka svůj seminář na pražském Gymnáziu Na Zatlance. Ve třídě to lehce nesouhlasně zašumí. „Vytvoříte si falešný facebookový profil, budete sympatizovat s některou politickou stranou a sledovat, co se bude dít,“ pokračuje a z lavic to šumí už podstatně pozitivněji.“ (…) Úkol je součástí mediální výchovy, předmětu, který právě Gymnázium Na Zatlance začalo do výuky zařazovat jako jedna z prvních škol v Česku. Ne už jako občasné téma v jiných hodinách, ale jako plnohodnotný předmět.


    Zařadil: -maj-