RUBRIKA: knihovnička
Kompetenční přístup v neformálním vzdělávání – šance pro děti a mládežAutor:
Daniela Havlíčková | zařazeno: 14. 4. 2015 | přečteno 7553
Škola je významné kolbiště pro život člověka, stále více však roste význam neformálních vzdělávacích aktivit pro děti a mládež, kde individuální přístup není pouze fráze, kde je naplňována touha po uznání, pochvale a úspěšnými mohou být i ti, kteří ve škole prospívají hůře.
![]() Mnozí si uvědomujeme, jak moc záleží na rozvoji klíčových kompetencí a podpoře osobního rozvoje každého jedince, který s důvěrou sobě vlastní pravidelně nebo nepravidelně dochází do klubů, kroužků, oddílů nebo se účastní neformálních vzdělávacích aktivit v neziskovkách. V projektu K2 – kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání (realizátory projektu jsou ministerstvo školství a Národní institut pro další vzdělávání), v klíčové aktivitě Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání, vznikla publikace s názvem „MetodiKa – Kompetence, Kvalita, Kvalifikace, (sebe)Koncepce pro neformální vzdělávání“. Je určena především pracovníkům pracujícím s dětmi a mládeží v nestátních neziskových organizacích, kteří ji mohou využít ve své praxi a postupně měnit svůj přístup k dětem a mládeži v souladu se zřetelem na rozvoj kompetencí každého svěřence.
Metodika ke druhému vzdělávacímu modulu provádí čtenáře plánováním evaluace vzdělávacího programu, doporučuje metody evaluace a představuje některé sebeevaluační nástroje. Třetí vzdělávací modul vede školitele k rozvoji schopnosti lektorovat oba předcházející moduly a podpoří ho v plánování dalšího rozvoje jeho lektorských kompetencí. Každý člověk je originální, jedinečný. Každý z nás je osobností, avšak jinak zvládáme úkoly života. Metodika ke čtvrtému vzdělávacímu modulu vychází z nutnosti individuálního a specifického přístupu ke každému člověku a podpory účastníka volnočasových aktivit k možnosti zažít úspěch zejména v tom, co jej zajímá a baví. A to je i základním pilířem neformálního vzdělávání. V osobnostním rozvoji se pracuje s člověkem jako jedinečnou bytostí, která na vlivy, jimž je vystavena, reaguje svým vlastním způsobem. Čtvrtá metodika může napomoci plánovat osobnostní rozvoj pracovníků s dětmi a mládeží a ti mohou využívat své schopnosti v praxi.
Mgr. Daniela Havlíčková, garantka Metodické podpory uznávání neformálního vzdělávání, projekt K2 ![]() Související články:
O projektu Škola dotykem - 05.02.2016 Proč Škola dotykem? - 04.02.2016 Plánování školství na krátko - 31.01.2016 Ministerstvo školství chce, aby žáci mohli dál cvičit v laboratořích - 29.12.2015 Nezletilí nebudou smět pracovat s chemikáliemi, střední odborné školy čekají problémy - 27.12.2015 Staň se nadějí - Karolína Našincová - 07.12.2015 Plošná řešení musejí mít opodstatnění. Povinný rok předškolního vzdělávání. Pro koho, za kolik a s jakými dopady? - 18.10.2015 Lesní školky nesouhlasí s povinným posledním rokem školky - 16.09.2015 Povinná školka? Nesmysl za stovky milionů, tvrdí analýza - 20.07.2015 Felfest 2015 představil roboty i soutěže - 19.06.2015 Který je ten pravý pražský Majáles? Komerční má víc lákadel, ale... - 01.05.2015 Ve výuce matematiky se blýská na lepší časy - 28.04.2015 Národní galerie otevřela své stálé expozice pro děti a mládež zdarma - 23.04.2015 Hrajete divadlo? Zpíváte? Tančíte? Malujete? Fotíte? Přidejte se! - 13.04.2015 Pozvánka na konferenci o dopravní výchově dětí předškolního věku - 08.04.2015 Školák v Mostě nechtěl dát třem mladíkům peníze, tak ho zkopali - policie po nich pátrá - 26.03.2015 Maturanti nebo učni? Co potřebujeme víc? - 24.03.2015 EDUpoint zahájil sérii programů na Staroměstském náměstí - 14.03.2015 Pozvánka na seminář Středoškolští talentovaní studenti 2015 - 22.02.2015 Vysvědčení je za námi, ale... Z češtiny bič! Co to znamená? - 10.02.2015 Přijímačky do první třídy jsou nemravná praxe - 10.02.2015 Dětská univerzita nabízí poutavé poznání - 22.01.2015 Zvládneme v českých školách, co Jamie Oliver v britských? - 11.01.2015 Nejčtenější články za posledních 7 dnů
Nejsledovanější příspěvky rubriky video - audio za posledních 30 dnů
Aktuální téma: #20letCRDM
|
• Jak fungují dezinformace? Vysvětlí nová videosérie - 18. 2. 2019
• Výroba tašky z papíru škodí přírodě víc než plastové - 17. 2. 2019
• Gratias Tibi - nominujte! (video) - 16. 2. 2019
Představujeme
Mezinárodní
Pozvánky
Rozhovory
|